ma  CHERIE

557772.jpg

Maailma on joskus pieni.  Kohta liityttyäni Nuket-listalle, huomasin nimen, josta tuli nuoruudenmuistoja: Emma Fall.  Niihin aikoihin, kun ihmettelin ystävättäreni kanssa vanhaa nukkea, olin ollut messuhallissa katsomassa laulukilpailua, jonka voitti laulaja Kari Fall.  Tykkäsin kovasti, koska Kari lauloi espanjaksi ja olin Espanja friikki. Niinpä kysyin Emmalta: onko laulaja Kari Fall sinulle sukua??  Olihan se, jos ei sukua, niin ainakin aviomies!  Itsellänikin oli "Kari", (joka luojan kiitos jäi vaan katkeransuloiseksi nuoruuden muistoksi) näin ollen siitä vanhasta nukesta tuli Carina!

563077.jpg

Paljastui, että Emma oli minulle muistakin yhteyksistä tuttu kasvo: Säveltyttö 1959!!

Ihailen valtavasti Emman tekemiä nukkeja.  Pidän Emmaa eräänä ahjakkaimmista antiikkinukentekijöistä Suomessa.  En olisi kuunaan uskaltanut edes kysyä, voisinko ostaa jonkun nuken häneltä, koska niiden rahallista arvoa on mahdoton määrätä.  Joten, todella täytenä yllätyksenä Emma lahjoitti minulle tekemänsä BRU-repron.  Yhdessä annoimme nimen ma Cherie.  Cherie on kreoli, joten hänellä ei ole antiikkinuken vaatteita.  Muita asuja kyllä runsaasti, koska häntä on kiva pukea!

557774.jpg

Alusasu on Emman käsintekemä!  Aidot pitsit ja itseneulotut pitsisukat!

Minä osaan vain virkata..

557776.jpg

Tämä mekko on aito Shirley Templen mekko elokuvasta Captain October

Arvostan tätä nukkea niin paljon, että vaikka minne täältä joutuisin lähtemään, Cherie seuraa minua aina.

1927492.jpg

Cheriestä on tullut iso tyttö!
Don Jose´on pyytänyt vaimokseen, mutta tyttö vain nakkelee niskojaan.     Tytön sydämen on valloittanut eräs salaperäinen nuorimies, mustalla ratsullaan hän saapuu illan tullen...
Kukaan ei häntä tunne, kutsuvat nimellä El Coyote!
                                                    
 
 
ei tunne....
marja